شناسهٔ خبر: 173579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان مطرح شد:

موافقت با الحاق ۱۸۳ هکتار به محدوده شهرهای بجنورد، راز و ایور در راستای نهضت ملی مسکن

کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از موافقت با الحاق ۱۸۳ هکتار به محدوده شهرهای بجنورد، راز و ایور در راستای نهضت ملی مسکن و همچنین تصویب جانمایی ۶ طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی در زمینه گردشگری، صنعت، صنایع تبدیلی کشاورزی و پرورش دام و طیور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، ششمین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۷ به ریاست رشیدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی و مدیران سایر دستگاه های اجرایی استان در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

سیدعلی میرکریمی تصریح کرد: در این جلسه ۱۱ پرونده از ۵ شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر مدیران دستگاه های اجرایی، تصمیمات مقتضی در خصوص هر یک اتخاذ شد.

وی افزود: از جمله مهمترین مصوبات این جلسه، موافقت با الحاق به محدوده شهرهای بجنورد، راز و ایور به مساحت مجموع ۱۸۳ هکتار بود که مورد موافقت اعضای کارگروه قرار گرفت که امید است الحاق این اراضی گام موثری در مسیر تامین اراضی مورد نیاز نهضت ملی مسکن در سه شهرستان باشد.

میرکریمی در ادامه ابراز کرد: موافقت با ۶ طرح سرمایه گذاری و اشتغالزایی در زمینه گردشگری، صنعت، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و پرورش دام و طیور در ۵ شهرستان بجنورد، سملقان، فاروج، شیروان و گرمه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: ضمنا موضوع درخواست شرکت شهرک‌های صنعتی استان مبنی بر جانمایی مجتمع صنفی-صنعتی در بجنورد و درخواست جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش سطح اشغال واحدهای پرورش مرغ مادر گوشتی نیز در جلسه مطرح و پس از بحث و بررسی، تصمیم مقتضی در آن خصوص اتخاذ شد.